דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצמאי או חברה בעמ - מה עדיף ? 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2242 פעמים ]

עצמאים רבים מתלבטים האם לפעול כעצמאים או כחברה. ההתלבטות מורכבת ובעלת מערכת שיקולים רחבה. כל יועץ מס ימליץ לעצמאים חדשים לא להירשם כחברה מיד. הקמת חברה היא מסובכת יותר ועדיף לבחון את הרווחים קודם.  תמיד רצוי להתייעץ עם יועץ מס .

מהי חברה?

חברה מוגדרת כגוף משפטי נפרד מהבעלים שלו. לצורך פשטות ההסבר, הכוונה היא לחברה עם בעל מניות יחיד. החברה יכולה להיתבע ולתבוע בנפרד מבעלי החברה. לא ניתן לערב את הבעלים או נכסיו בתביעות או סיכסוכים לגבי החברה. בישראל החברות מאוגדות בצורה של "חברה בעירבון מוגבל", משמע, שהבעלים נהנים מאחריות מוגבלת על החברה. יועץ מס יציין בפניכם, שבחברות חדשות יכולים לדרוש ערבות אישית של הבעלים. במקרים קיצוניים של חוסר תום לב ניתן לתבוע ישירות את הבעלים.

להתאים את צורת ההתאגדות לעסק

להלן מספר דגשים המפרידים בין צורות התאגדויות לעסקים שונים:

חברה ומס מופחת

חברה נהנית ממס מופחת של 25% על רווחים לא מחולקים, בעוד שלעצמאים המס יכול להגיע ל-50%. המס המופחת הוא על רווח לא מחולק, רווח שחולק כמשכורת לבעלים יחוייב במס רגיל של עד 50%. מומלץ להעזר בשירותי יועץ מס לקביעת תחום זה. ניתן לעשות טעויות בחישוב בקלות, וכמובן שכל יועץ מס יותר בקיא בכך. העסק צריך להרוויח מספיק, כך שגם לאחר חלוקת רווח ישאר מספיק להנות מהמיסוי המופחת. יועץ מס נוהג להכליל, שעסק אשר מרוויח 25,000 ש"ח לחודש יכול להתחיל לחשוב על הפיכה לחברה מטעמי מיסוי.

חסכון בביטוח לאומי

עצמאי משלם ביטוח לאומי על כל הכנסתו (עד 35,000 ש"ח לחודש) ואילו חברה לא משלמת ביטוח לאומי על רווחים לא מחולקים.

עלויות הנהלת חשבונות

חברה מחויבת לנהל את חשבונותיה בשיטה הכפולה שהיא מסובכת ויקרה יותר. כל עסק מחויב להגיש דו"ח שנתי. עצמאי יכול להעזר בשירותי יועץ מס, ואילו חברה חייבת בהגשת מאזנים ודו"חות מורכבים, אשר חייבים חתימה של רואי חשבון ולא רק יועץ מס או חתימת בעל העסק.

ניהול ספרים

ישנן תקנות שונות לגבי ניהול ספרי העסק, עפ"י גודל מחזור וכמות עובדים. עצמאי, אשר עובר את המגבלות האלו וחייב בהנה"ח כפולה, ישלם עבור שירותי הנהלת חשבונות שיבצעו עבורו את ניהול החשבונות השוטף.

קיזוז הפסדים מעסקים שונים

אם לעסק יש הפסדים נצברים, ניתן לקזז אותם מעסקים אחרים של אותם בעלים. יחד עם זאת, מעבר בין סוגי ההתאגדות מוחק את ההפסדים האלו, ולא ניתן לקזז אותם מרווחים עתידיים. זהו שיקול לעצמאים ולחברה ויש לשקול את הנתונים. יועץ מס מומחה יקל מאוד על תהליך סבוך זה.

מיסוי רווחי הון ותכנון מס

התאגדות כחברה פותחת אפשרויות רבות של תכנוני מס. כמובן שיש להשתמש בשירותי יועץ מס, וניתן לחסוך כסף רב בצורה זו. מס על רווחי הון הוא 20% ומס החברות הוא 25% ויש לבחון סוגי עסקאות וצורות רישום.

השקעה בנכס, ציוד וכו'

השקעה בנדל"ן או בציוד לעסק עדיפה כחברה מבחינת מיסוי וניצול רווחים לא מחולקים. יועץ מס יידע לנתב השקעות אלו להשגת מיסוי מינימלי.

לסיכום, אין חוקיות ברורה בנושא. אך ככלל, יועץ מס ימליץ שעסק ללא סיכוני תביעה, ואשר לא מרוויח לפחות 20,000ש"ח בחודש ישאר כעצמאי, ואלו אשר עוברים זאת יכולים לבחון הפיכה לחברה.

עמי אביטן - חשבונאי ויועץ מס מוסמך, יועץ ביטוח פנסיוני, מגשר וחשב מלווה ברשויות מקומיות.המשרד נותן שירותי ייעוץ כלכלי ומיסוי לחברות, עמותות וגופים ציבוריים, סוכנות לביטוח חיים וייעוץ פנסיוני. לאתר המשרד - לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב